Tuesday, September 09, 2008

kereta ohh! kereta

"Hello..Ayah!Kete xleh start.Cam mane ni?"

itu la benda pertama yg aku wat bile kete wat hal smlm...call AYAH!aku rasa even klu ayah ade kt london pn aku akan call ayah gak in the 1st place.huhuuu....
MANJE! << depa kata la ble aku dok story pasai pa aku EL smlm..ahhh biar aa!jelessseyy!
tp nasib xberapa nk baik la time tu.."Ayah tgh kje ni.xpe2,nnt ayah call blk."so aku pun dok la stgh jam dlm kete tu,menerai2 idupkn enjin kete..dgn harapan dpt la pegi kje.hemmmm hampehhh....xmaunye dia idup!
then ayah aku call aku blk.dia ckp satgi abg zahar akan call aku.abg zahar adalah sepupu aku yakni anak kpd paklongku iaitu abg kpd ayahku...wakakaakkaaa...saje je mengkomplikatedkn statement..Thank GOD aku ade seorg sepupu yg otai dlm bab2 enjin kete nih.member kje proton beb..malu aa klu xtau kn!hari2 dok godek enjin je kje dia.
so dipendekkan cite,dia yg tgh bekerja tu lari aa kjp dr s.alam jmpa aku.kjap2 pn lama aa gak dia dok godek2 keta aku.memula tu suspek bateri,but then dia ckp main course bkn bateri sebenarnye.ade wiring problem...whoaaa apekah itu?anyway..dia berjaya la menyetelkan poblem aku utk hari itu..dan kereta aku akhirnye berjaya distartkn.. terima kasih abg!!
hohooo yahuuu...!err tp kejap je la yahuuu tu.sepupu aku ckp wiring tu kna betulkn blk.dia cuma cari punca dan usik sikit2 jek..& 1 more..he advised me to change the battery.dh 2 thn dh..mmg patut ditukar...mungkin hari ni keta xleh start sbb wiring,esok2 boleh jd sbb bateri pulak...goshhh!!
O Allah..Please help me until dis weekend..

No comments:

Post a Comment