Friday, September 05, 2008

Talk or be silent?

dr pg td lg perut ku xberapa nk ok...smpai la ke ptg aku nk blk kje ni..

1st sbb tuttt...!
2nd sbb sakit perut yg mmg sakit perut tu.

perut aku ni memulas semacam jek..masuk toilet dh ulang2 dh ni.aku mkn ape yek?seigt aku sepjg bln posa ni aku mkn benda yg same je..& di kedai yg same..xnasi kukus,nasi kerabu..tu je lah.xkn sbb tu kot.selama ni aku mkn ok je,xde mslh pun.ermm aku rsa la,sbb penghadaman aku ni xberapa betul lg agaknye.terkejut sbb bln ramadhan.yelaa..mlm je pun mkn.siang biorkn kosong..tu yg bisa2 tu.agaknye dia ngamok kot dlm perut aku ni.uhhhh sabarr...ujian di bln yg mulia ni..harus ditempuhi penuh keredhaan.

skrg dh kul 4.27..hailohh!nk tggu detik 5.15 tu lamanye rase.seperkara yg membuatkn iman aku betul2 diuji dibulan yg mulia ni adalah apabila pulang dr kerja nnt.ya Allah,hanya Kau yg tahu betapa kesabaranku ini makin menipis je setiap hari.mane taknye..aku kuar opis 5.15,pukul 6.30 bru smpai umah!beza sgt dgn ari biasa..kuar opis kul 5.45,6.15 aku dh leh masuk umah dh.bln posa ni sumer org berebut2 nk blk cpt.melaut keta dpn mata aku.istighfar byk2 je lah..sbb aku bkn seorg yg sabar dlm menangani masalah di jln raye ni.

ade 2 benda yg aku pantang bile aku bwk keta..
1 - bile sesat,bile xtau jln..maka darjah celcius aku akan menaik.
2 - bile jem!pehh buleh menjerit aku dlm keta..pastu mulut pn mula la tmbh dosa kering...

solution utk kedua2 pantang aku ini ialah... SILA AMBIL ALIH KAWALAN STERENG DARI TANGAN SAYA.
tetapi masalahnye apabila pulang dr kerja...... AKU MANE ADE DRIVER!AKU BALIK SORANG!AKU LA YG KNA DRIVE!!!!WARGGGGHHHHHHH TENSENNNNYA TAHAP PETALA KELAPAN NIH!!!!

akibat darinya? Maka setiap hari aku akan muncul di dpn pintu rumah dgn muka+hati+perasaan yg mmg xkn boleh aku describe kn.time tu aku mohon sgt2 jgn la ade sape2 pn tegur aku.tggu la aku dh mandi ke,dh rehat2 tgk tv dlu ke,dh bersuara ceria ke...sbb aku mmg xyakin dgn keikhlasan hati aku menjwb segala pertanyaan saat itu.so,utk tidak lebih menyakitkn hati sendiri & hati sesiapa pn jua,BAIK AKU DIAM!

No comments:

Post a Comment