Tuesday, April 07, 2009

Jalan2

last weekendku dihabiskn masa bersama2 keluargaku terchenta..friday nite me n en.hubby siap2 utk blk TMN. gerak dlm kul 10 lebih cmtu..kul 11.30 dh smpai.
actually ari ahad tu kawan en. hubby kawen kt kg. bukit tembakau, umbai, melaka. aku xkenal pun..kwn pondok dia dlu. ari tu masa kitorg kawen dia dtg..masa nikah pn dia dtg gak. 1 of en.hubby's besfren la kot. ok gak tu, aku pn dh lama xjln2 kt melaka.
hehh pegi melaka mmg la slalu, tp setakat antar adik aku si aidah tu blk uitm je laa..uhuu tp aku agak kagum gak la tgk umah sewa dia..KG MORTEN. perghh!!cantik giler...mmg tradisi betul umah dia. bebetul dpn umah tu ade muara. bot pelancong pn leh nmpk time lalu. kiri kanan pn sumer umah ala-ala tradisi je. sgt unik. aku kira tmpt ni salah satu tmpt tarikan pelancong la kot kt tgh2 bndr Melaka nih. ehee tp lupe lak nk snap gmbr..rugi betul!




yeahh!! sesi bergambar bersama pengantin.. ;)


another kawan sepondok

------------------------------------------------------------------------

cerita hari sabtu :

"Ayah nk g Muar la..cri kopi."
"
Alaa..esok nk g Umbai, kawan kawen. lg pn japgi nk servis keta."
"
Xboleh..esok kedai tu tutup. lgpn esok ayah kje."


huhuu itulah ayahku..sanggup ke Muar utk cri kopi. his favourite drink. tau kopi ape?
Kopi 434. aku xtau la korg tau ke x kopi ni.. tp yg penting, ayah aku mmg
cannot go klu kena kopi lain. aku igt lg.. raya haji last year. org hari raye dok umah,
kumpul ngn family..ayah aku?hehee pg2 dh cri kopi. alamak! kopi dh abes!
huhh terus siap2..zaassss ke Muar! nasib baek la kedai tu bukak pg2 raye tu.
hemm begitulah hebatnye penangan Kopi 434 kpd ayahku.

so lps servis keta pg sabtu tu, nk tak nak kitorg pn pegi jugak la. ayah, ibu, aku, en.hubby. adik2ku yg terchenta itu? hehhh sumer xnk ikut! xpelaa kn, aku bkn leh selalu2 blk..pe salahnye temankn ayah bonda jln2 kn..
dlm tghari cmtu kitorg exit tol tangkak..singgah kt medan selera asam pedas Parit Jawa dlu. pe lg..bedal asam pedas je la. naik juling mata aku tgk periuk besor2 tuh. periuk besor 1 hal, ikan2nya makkk aiii! kot aku sorg mkn agaknye sebulan kot bru leh abes. besar giler! nk ikan ape...ckp je. yg penting..sumer pn asam pedas jek ok!

Menu: 1ekor ikan sembilang, 2kepala ikan mayong, 1ekor ikan kembung, telur dadar 2biji.

seb baek laa abes...HABIS OK!

dh kenyang, g market kt situ dlu..beli brg2 basah sket + seekor ikan jenahak! mmg besar! alahaii..sape la nk mkn tuuuuuuu....
lps abes 'shopping', g surau menunaikn kewajipan..pastu bru la ke Muar mendapatkn kopi idaman ayah aku tu. hemm puas ati la tu kn.

"Kopi Ayah"


blk kitorg ikut jln dlm...ikut Lebuh AMJ [
Alor Gajah-Melaka-Jasin Highway]. hahh bosannye..ari2 lalu sini!! arini lalu sini, esok lalu sini, antar aidah lalu sini.. eii xde pemandangan lain ke? dh la byk traffic light! [_apo la ko membebel ni zaihan.. dh tentu ni la jln plg dekat kn..isk2..]

4 comments:

  1. sape suh lalu AMJ..lalu lah jln jauh sket..dpt tgk laut kan...

    ReplyDelete
  2. eii xkuasa la aku nk ikut jln yg 'lebih jauh'.
    penat seyhh! nk pegi xpe gak. excited la sikit.ni klu nk blk yg lemahnya.badan mmg dh penat.nak2 klu aku yg drive,hehh igt tilam ngn bntal je laaa....laut tu kira len thn la yek ;p

    ReplyDelete
  3. cantik kan umah aidah? tp lps ni aidah xdok situ lg. dh pindah. xdptla nk tgk pemandangan yg cantik. arini ari terakhir aidah kat situ. so skrang aidah dgn kyra ulang alik dr sbn mlake. dahsyat tak kitorang? huhu...

    ReplyDelete
  4. ahaa..korg mmg dahsyat!
    dahsyat ngabehkn duit ;p

    ReplyDelete