Tuesday, March 10, 2009

2nd 10L junior

Alkisahnya lah kan....
oleh sbb last saturday aku tidak kemana2,
tidak blk kg..tidak juga blk tmn,
bosan giler weh!
maka me wit hubby pn bercadang ingin melawat budak kecik yg bru je menjengah dunia ni last week - 02/03/09.
Tadaaa.... presenting
NUR AISYA SAFIYYA ; buah ati Pn. Zuraida kite bersama suami, En. Zul.



Time aku dtg tuh, aisya tgh tido. owhh mengikut kata umminya, aisya mmg tido siang.waktu berjaga adalah di antara jam 12 mlm - 3 pg nnt.ahhh!!aku xkire...aku mo kejut jugak budak kecik neh!kekekekeee dan aku berjaya jugak akhirnya.
errr kejamkah aku?alaa ummi dia pun suh kejut gak laa ;p Amboiii... tgk anak dara neh mengeliat!



err tp kan, bile aisya dh sedor tuh..MasyaAllah..kuatnye sore dia nangeh!bak kata abahnya la kan...
"klu nek tangga dri tgkt 2 lg dh dgr..!" pe lg...ubatnye sumbat ngn susu je lah.terus diam!hehee bby mmg camtu la kan.mkn tidoq..mkn tidoq...bes je idup. hohohoo ape aku merapiks neh? neway,im happy for both of ida&zul. Alhamdulillah, aisya dh lengkapkn their marriage kn.. As a fren, aku doakan korg hepi2 slalu yek... ;)


aku : ida, sakit x?
ida : sakit weh!mmg aku xtau nk ckp sakit camne!
sambil wat eksperesi sakit yg mmg aku xleh nk describe...
aku : errk
ida : xpelah, bhgn masing2 kn... time hg nnt suh Alan ni masuk sama, biar dia tgk cmne isteri dia ni bergadai nyawa nk lahirkan zuriat dia..
aku : ...... terkebil2, diam xterkata, speechless!


Mcm ni la kan pengorbanan ibu kite dlu. bergadai nyawa nk lahirkn kite. hutang yg mmg xboleh kite byr smpai bile2 pn. hutang yg bwk smpai akhirat nnt. kite xkn tau mcm mane rasa jd seorg ibu smpai la kite sendiri yg melaluinya. just utk peringatan kawan2 & diri aku jugak..sbb kdg2 sbgai anak ni kite slalu alpa kan. xsedar kdg2 ade fi'li kite yg mengguris hati ibu,tp ibu ttp maafkn.. Jadi, bahagiakanlah hati ibu kite selalu... Terima kasih ibu sbb lahirkn along.. luv u so much!


p/s :
i) mcm pernah kulihat saja 'tilam' budak aisya ni. korg penah tgk x? x penah?!! cube perati betul2....ngehngehngehh...
ii)whose the 1st junior?maleh la aku nk wat entry dia.
opps!! i'm not bias ok!entry MUIZ dh ade la <kat sini>.

Aisya says Mama Yun.. nnt uwattan enteyi syantek2 utk echah gak eh! mekacihh...

5 comments:

  1. 2la..mmg ku kenal comforter tu..dah sebijik mcm sarung bantal aku..hahahaah larikkkk!!!

    owh safiyya mo jugak gamba chantek2 yea...tunggu abis pantang yeaa...kite jumpe nnt..kite posing sesame [sesame tau!] hehehee

    ReplyDelete
  2. ahaaa bntal bucuk ko tu yea ;p

    ceit!nk jugak inteprem sesame tuh.apelaa cibuk jek..

    ReplyDelete
  3. yolah..wajib lah aku interprem skali ma..asik aku jek xdek dlm gamba kenangan kn..

    xaci lah kn

    ReplyDelete
  4. aku nak inteprem gak tau!! jgn lupakan akuuuuuuu..huhu

    ReplyDelete
  5. xpe..utk ko aku kasik perut jek masuk gamba yeaa...hehehe

    sbb pewut ko jek yg chumel...ahaks

    ReplyDelete