Tuesday, November 04, 2008

old book's story~

i met someone yesterday..
seorang kawan lama..yg telah aku knal 7 thn dlu..
aku rasa Allah dh makbulkn doa aku smlm.mmg DIA yg Maha
Mengetahui disebalik segala2nya.

Ya Allah..Kau tetapknlah imanku,Kau tetapknlah imannya,
jauhilah diri kami dri segala godaan syaitan.Kau binakanlah
benteng pemisah antara kami ya Allah.
Sesungguhnya kasih sayangku hanya pd seorang...
hanya Kau sahaja yg Maha Mengetahui segala2nya..
Kekalkanlah hubungan kami Ya Allah..
Sesungguhnya aku insan yg lemah,
kumohon agar Kau permudahkanlah urusan ku ini.
Jika ini ujianMu aku redha Ya Allah.
Ya Rahman Ya Rahim..hanya pdMu tempat ku bermohon..

tu doa aku smlm,sebelum aku jumpa 'A'.
siapa 'A'?seseorang dlm lipatan kamus hidup aku dlu.'A' bkn siapa2...malah secara zahirnya xpernah ade ape2 pn yg terjalin antara aku & dia.cuma aku rasa antara kami ni mcm ade 'kimia'...tp sungguh!smpai ari ni aku pn xtau apekah 'kimia' tu.

smlm 'A' sms.emm mesti ade kt kl ni.nk ajak kuar la 2.dan sangkaanku mmg la 100% benar.'A' nk jumpa aku.mcm mane ni...aku dh kerap sgt ignore dia.lebih tepat lg,semenjak aku dh bertunang ni [dia xtau pn aku dh tunang], mmg ade je alasan aku xnk jmpa dia.Alhamdulillah..setakat ni aku berjaya.

tp smlm aku terpaksa gak jmpa dia.aku xde niat lain,'A' kawan aku..jd xsalah kan aku jumpa dia..invite dia for my wedding nnt.biarlah ni jd yg last kitorg jmpa sblm aku kawen nnt.biar 'A' tau lps ni dia xboleh suka2 msg aku,call aku,ajak kuar & ape2lah yg sewaktu dgnnya.

kitorg just minum2+sembang2 pasal dulu2.ade gak tersembang pasal part yg aku rasa ade 'kimia' tu,tp aku just diam je lah..paling tak pn aku senyum jek.and guess what..something yg buat aku rasa beban hati aku ni terlepas sgt bile aku dpt tau yg 'A' sebenarnye dh kawen..about 2 months ago.mcm mane boleh tau?actly memula aku curious kenapa dia beria2 sgt nk tau psl aku,life aku..dgn siapa aku skrg.awat so caring sgt ni?after berdolak-dalik+aku paksa dia bitau,finally 'A' confess his current status.dia minta maaf sbb xinvite aku..even bitau pn x.REASON?he has no reason for that!hemm rasa cam ade karen jp la dlm badan aku time 2.

haa jgn salah anggap ye..aku just terkejut+terkedu ok.skrg aku kuar ngn suami org!again..SUAMI ORG!klu aku tau 'A' tu suami org mungkin 1000x aku fikir dlu utk kuar ngn dia walau hanya utk minum2!tp aku xde la wat reaksi ketara sgt dpn dia.aku tnye la jugak sikit2 perjalanan kisah chenta dia tuh...emm dan aku mintak nk tgk gmbr wife 'A'.mula2 dia xnk kasi,but i insist nk tgk jugak!hehee gurl power kn...wife 'A' ok la,not bad..putih,bertudung,cikgu..cuma taste dia lari dri segi bab ketinggian la.wife dia agak rendah berbanding 'A' yg sesungguhnya lebih tinggi dri aku.tp ape pn Alhamdulillah..bertemu jugak 'A' dgn jodohnya.

pada masa tu aku rasa Allah sgt2 sayang pd aku.sbb Dia makbulkan permintaan aku saat2 tu jugak.Dia betul2 binakan benteng pemisah antara kami.sungguh aku lega sgt bila dpt tau 'A' dh kawen.ntah la ye..aku xtau kenape.mungkin sebab 'kimia' tu kot!'A' pn mula2 aku tgk muka dia agak berubah bile aku hulur kad kawen aku.aku xnk+malas nk tafsir ape2.kita hidup ni bkn utk toleh ke blkg je.life must go on rite!

aku rasa xperlu la aku bongkar semua kisah2 silam tu.biar jd kenangan je lah.'A' dh hepi dgn wife dia & aku pn bahagia dgn life aku skrg.aku ade tunang yg amat sayang kt aku,care for me & of course..aku pn sayang sgt kt dia.InsyaAllah..jika diizinkan Tuhan,aku pn akan ikut langkah 'A' jugak,menamatkan zaman sendiri,tinggalkan sisa2 kenangan kat belakang..dan mulakan hidup baru dgn insan yg aku sayang.

2 comments:

  1. mane kad utk kami?? mane? mane?

    hehehe hope ko sentiasa ditetapkan ati tok org yg tersyg..hehehe pdn lah ko blk lmbt isnin ari2..hohoho

    ReplyDelete
  2. kad utk hosmet2 yg tersayang ade...jgn riso ye.save the best for last!ngehngehngehh...

    owhh jgn tersilap,ku blk lewat isnin tu xde kna mengena dgn story.just a coincident on my way back to kl =)

    ReplyDelete