Wednesday, September 17, 2008

Jln2 carik mkn..Jln2 jumpa kawan!

smlm jln2 kt bazar bangsar bersama tunangku.saje tukar angin,jemu la pulak klu asyik kt bazar kerinchi tu jek.smpai kt sana ramai gak umat.kepala pn dok terjenguk2 la kt setiap gerai.boleh thn laa kt situ,luas sikit aku nk berjln2 carik mkn.menci klu sesak2!

jenguk punye jenguk,maka hati pn tertarik,liur terus mengidam kpd nasi beriani johor..haa bkn aku je tau!cik abg kt sebelah pn ngidam same gak.huhuu da lama xmkn nih!cara dia tapau nasi tu agak berlainan sket.1st masukkn ayam dlu,pastu bru masukkn nasi.last skali bru dia tabur kuah.huhuuu sampai osmet aku jatuh kesian kt aku. 'zehan,mane lauk ko?kuah ngn acar je ke?lauk dh abes ekk?' hikhikhikkk...aku angguk kepala.tp pedajal kjp je,terus korek nasi.tadaaaa!ayam semunyikk!

ok,berbalik kpd cerita td..lps je beli nasi beriani,aku pn jln2 la lg.haii tadek jumpe artis ke?bkn la nk jmpa sgt pn,tp klu dlm tv tu memanjang je ade artis klu jln2 kt bazar ramadhan.huhh pembongak la tuh..mmg dh rancang pn sebenarnye!ahh xde kaitan...lantaklah!aku pn dh penat bersesak2 ni,nk blk dh laa.tp tibe2...

'ZAIHAN!' wahh..pntas telingaku mndgr panggilan suara itu.siapa..?siapa..?melilau mata mencari,akhirnya terlekat kpd sesusuk tubuh yg teramat2lah aku kenali terpacak didpnku. 'IM!' ..& jengjengjeng...klu ade im mestila ade.. 'HASNI!Eh jauhnye korang berjalan..'

haaa begitula ceritanya jejak kasihan kami.Im & Hasni..[couple la dh tentunye kn] ialah kawan2ku semasa kt UNITEN dlu.kwn2 yg aku agak close diakhir2 sesi 'U' dlu.last skali jumpa depa last year,iaitu di bln Ramadhan gak.masa tu kitorg wat gathering buka posa,4org termasuk OZI [hemm..ape cite budak 2 skrg ek].so sembang2 la kejap ditgh2 org lalu-lalang tuh.tanye2 kabar sikit,ape2 cite terbaru.tp kejap je pn..payah la..tmpt & masa yg xberapa sesuwei.marah org2 nnt!hemm..jd berdasarkn pandangan mata kasar aku..inilah hasilnye observation aku yg 5 minit je tu terhadap mereka berdua..

HASNI dlu >> my osmet,xbyk ckp,suke senyum2 jek
HASNI kini >> still xbyk ckp,still senyum2 jek lg [in fact im yg byk menceceh smlm.konpius aku!]

IM dlu >> byk songeh,xnk mengalah,perasan macho,suke sakitkn ati aku [eii geram2 klu igt2kn blk!]
IM kini >> mcm xde perubahan jek aku tgk..gitu la jugak.klu lama2 lg sembang smlm,mau aku tendang aje si im nih.haa 1 jek yg berubah..IM DA GEMOK!!huhuhuuu...xleh perasan macho dh.pdn muke!

KESIMPULAN >> secara zahirnye xde ape perubahan yg ketara pn sgt la.dorg masih mcm dlu..i mean 'perangai' dorg.yg lain2 klu dh berubah aku xtau la kn.dorg pn dok menyepikn diri je...after setahun bru la dpt jumpa blk.oklah,aku akan make sure lps ni dlm masa terdekat korg akan jmpa aku lg.yelah kn,smlm pn im dh kuarkn soklan cepumas tuh..'So..Bile lg nih?' siap jeling lg org sebelahku merangkap tunangku ini.ek enaa..tnye2 org,korg berdua tu ade improvement+movement x?haaa tau pn terkulat2..tersengih2!

hehehee anyway guys,just wait ya! Soon kn Awak! ;)


date : xigt lerr (2006)
venue : bagan lalang, sepang
from left : ozi, im, hasni, reni, zaihan, prakash

No comments:

Post a Comment