Friday, January 09, 2009

new year : new life

2009.. thn ni umur aku masuk 27..padahal bru jek nk rasa nikmat umur 26 tuh..huhuu..
dis year my life begin wit a new status : A WIFE

jd azam aku thn ni..aku nk jd seorg isteri yg baik utk suami aku..baik dri segala segi lah..klu xdpt lakukan dgn sempurna pn..at least aku akan cuba utk perbaiki..

aku seorang yg PEMARAH - i admit that!dlu sblm kawen aku slalu marah tunang aku yakni suami aku skrg ni.sikit2 nk marah..kdg2 sbb kecik je pn.hemm temper betul!skrg ni ble dh kawen,kdg2 ade gak hangin tu dtg..tp Alhamdulillah,aku leh kontrol dh sikit2.istigfar byk2 la dlm hati..tp kdg2 ade gak terlepas tunjukkn rasa marah dlm hati tu..maka terzahir la muka masam aku yg cemberut tu.ble dh rsa ok sket marah tu mula rasa berdosa sgt dgn suami.. =( hemm..pe lg,cpt2 la minta maaf.. 'xpe syg..abg maafkn.tp lain kali jgn wat lg ye.sabar byk2..' huhuuu..mekacih abg.janji xwat lg!

aku seorang yg LIAT BGN PG - 'nk jd ape la anak dara ni...esok dh kawen cmne la nnt..' haa statement ibu aku la dulu tu..ibu..anak ibu ni dh bgn pg la.tp kn ibu,menantu ibu ni bgn lg awal dri along la ibu..mcm mna ni..malunye!!hahahaaa klu aku bgtau ayat ni kt ibu aku mestila aku akan dpt paku buah keras blk kn..eiii tamau lah!wat malu dpn ibu jek..dh la dpn suami awal2 lg dh malu.mana x nye...suami bgn 530,isteri pukul 630 bru nk celik..isk3..betul kata ibu..ape nk jd la dgn aku ni..tp at least aku bgn pg la tu kn..cuma kna improve lg 1 JAM...wawawaaaawaa nape laa abg bgn awal sgt pg2....

aku seorang yg JARANG MASAK - kt kerinchi dlu?hemm boleh la nk kira dgn jari jek..tu pn sblh tgn je kot..heheehee bkn ape,jwpnnye sng jek..AKU MALAS..ye la..dh penat2 blk kje nk masak la pulak..huhhh xkuasek aku!wiken?ooo wiken hidupku bkn di kerinchi..home sweet home maaa!tp kt umah pn bkn aku yg kuasai dapur.aku tlg sket2 jek.tlg kacau..tlg potong sket2,goreng mane patut..setakat sng2 aku leh aa wat sendiri kn..owhh lg 1..kek pn aku leh handle sendri gak tau ;)
haaa bile dh kawen ni...bru la rsa mcm mane penat yg ibu rsa tu.blk kje je...WAJIB masuk dapur terus..xdan dh Spa Q bagai tuh.penat semua tu mmg kna tolak tepi.biar bdn letih,biar perut kosong..tp
perut suami harus diutamakan dlu..harus diisi..dan Alhamdulillah,setakat ni aku berjaya lakukan...harap2 berterusan la kerajinan aku ni smpai bile2 kn.
sedap ke aku masak?xtau la sdap ke x kn..tp yg pasti hari2 aku basuh pinggan yg dh licin.seronoknye.....suke tau bile tgk suami kenyang mkn ape yg kite masak..

Menu isteri buat suami (setakat seminggu pertama) :
-nasi putih
-ayam goreng
-udang goreng kunyit
-kari daging
-udang sambal
-telur dadar
-kobis goreng
-sawi goreng air

hohohoo..boleh la tu kan..kan..
Menu To Be : ermmm masak lemak la pulak kot..asam pedas ke.. =)

p/s : nk wat kek..tp xde oven lak. anybody bermurah ati nk kasi? ;p

1 comment:

  1. Although from different places, but this perception is consistent, which is relatively rare point!
    nike dunk

    ReplyDelete